بازی ورق و پاسور مدرسو Madrasso یکی از جالب ترین و پرهیجان ترین بازی های کارتی در دنیا میباشد و در دورهمی ها بسیار بازی میشود در ادامه با آموزش بازی ورق مدرسو Madrasso هیجان انگیز 100% برترین بت را دنبال نمایید.
Madrasso، همچنین به عنوان Mandrasso یا Magrasso شناخته می شود، شاید محبوب ترین و گسترده ترین بازی کارتی در ونیز و مناطق اطراف آن باشد، جایی که در طی 50 سال گذشته عملاً جایگزین بازی قدیمی Scarabocion شده است. در رتبهبندی و ارزشهای کارتها و وجود کت و شلوار بریسکولا به بریسکولا مربوط میشود، اما به دلیل لزوم پیروی از آن (مانند Tressette)، مدراسو دامنه بیشتری را برای تکنیک پیچیده بازی با ورق ارائه میدهد.این صفحه بر اساس توضیحات پائولو والنتینی، ساخته شده برای کنوانسیون سال 1997 انجمن بین المللی کارت بازی، ترجمه و اصلاح شده توسط جان مک لئود است.
چهار بازیکن وجود دارد، دو نفر در برابر دو در شراکت ثابت، شرکای مقابل یکدیگر. یک بسته ایتالیایی 40 کارتی استفاده می شود – برای اصالت باید الگوی ونیزی باشد که به عنوان Trevigiane نیز شناخته می شود، که به نظر می رسد:
برای شناسایی کارت ها در حین بازی، ممکن است توجه داشته باشید که در کارت های اعداد، شمشیرها عمدتاً خمیده هستند در حالی که باتوم ها همه صاف هستند. پادشاهان همه تاج دارند که آنها را از جک ها متمایز می کند. تک شمشیرها و باتوم ها در ابتدا ممکن است گیج کننده باشند – یکی از راه های تشخیص آنها این است که متوجه شوید که آس شمشیرها دو مرغ روی خود دارند، در حالی که آس باتوم ها فقط یک جوجه دارند.
هدف بازی برنده شدن در ترفندهای حاوی بدترین کارت ها و بردن آخرین ترفند است. رتبه بندی کارت ها در ترفندها با ارزش امتیازدهی آنها مطابقت دارد. همانطور که در بریسکولا، بالاترین رتبه کارت آس (با ارزش 11 امتیاز)، و پس از آن سه (10 امتیاز)، پادشاه (Re) (4 امتیاز)، اسب (کاوالو) (3 امتیاز)، جک (فانته) (2) است. امتیاز)، و با 7، 6، 5، 4 و 2 (همه 0 امتیاز ارزش دارند) ادامه دهید. در مجموع 30 امتیاز در هر لباس و 120 امتیاز در بسته وجود دارد. آس و سه ها کاریچی، کارت های تصویری پونتی و کارت های پیپ بی ارزش اسکارتین یا لیسکی نامیده می شوند.
فروشنده به صورت تصادفی برای دست اول انتخاب می شود. در عقربه های بعدی نوبت معامله به سمت راست می گذرد. معامله خلاف جهت عقربه های ساعت است. 10 کارت به هر بازیکن به روش زیر داده می شود. ابتدا یک بسته از سه کارت به هر بازیکن رو به پایین داده می شود،
سپس یک بسته 2 کارتی هر کدام. کارت بعدی (بیست و یکمین) رو به بالا در مقابل فروشنده قرار می گیرد و لباس ترامپ را تعیین می کند (به نام trionfi در ونیز). سپس یک دسته دیگر از سه کارت رو به پایین به بازیکنان دیگر و دو کارت رو به پایین به فروشنده داده می شود و در نهایت دو کارت دیگر رو به پایین به هر بازیکن داده می شود. همه بازیکنان اکنون 10 کارت دارند، همه رو به پایین به جز برگ برنده فروشنده که رو به بالا است. بازیکنان کارتهای مخفی خود را برمیدارند، اما کارت رو به بالا فروشنده روی میز میماند تا زمانی که یک حقه بازی شود.
دارنده 7 ترامپ مجاز است آن را جایگزین کارت رو به بالا کند (طبیعاً این کار فقط در صورتی انجام می شود که کارت رو به بالا بالاتر از هفت باشد). این کار فقط در اولین ترفند انجام می شود، بلافاصله قبل از اینکه دارنده هفت برنده با ترفند بازی کند.بازیکن سمت راست فروشنده به اولین ترفند منجر می شود. هر ترفند توسط بالاترین برنده در آن برنده می شود، یا اگر فاقد برنده باشد با بالاترین کارت لباسی که هدایت شده است، برنده می شود. برنده هر ترفند به ترفند بعدی منتهی می شود.
کت و شلوار باید دنبال شود – در هر ترفند، بازیکنان دیگر در صورت امکان باید کارت هایی را با همان لباسی که کارت منجر به ترفند شده است، بازی کنند. هیچ اجباری برای شکست دادن ورق های قبلی بازی شده وجود ندارد. بازیکنی که هیچ کارتی از کت و شلوار رهبری ندارد، آزاد است که هر کارتی را بازی کند – چه یک برگ برنده یا یک کارت از لباس دیگر.برخلاف Briscola و Tressette، هیچ سیگنال فیزیکی یا مکالمه ای از هر نوع مجاز نیست.
به بازیکنی که قوانین را با عدم پیروی از آن در هنگام نگه داشتن کارت کت و شلوار زیر پا بگذارد، به “فا کاسونه” گفته می شود. بازی متوقف می شود و طرف مقابل 130 امتیاز می گیرد. (به یادداشت مراجعه کنید)
یک بازی Madrasso از حداقل 10 معامله تشکیل شده است – معاملات فردی در ونیز “battute” نامیده می شود. در پایان بازی هر معامله، هر تیم امتیازات را در ترفندهایی که به دست آورده است می شمارد و برندگان آخرین ترفند 10 را اضافه می کنند. امتیازهای کسب شده توسط دو تیم همیشه به 130 می رسد، بنابراین فقط این امتیاز است. لازم است یک تیم آنچه را که به ثمر رسانده است بنویسد. به طور معمول هیچ مجموع در حال اجرا حفظ نمی شود – یک تیم به سادگی امتیازات خود را برای هر معامله در یک ستون می نویسد.
اگر پس از 10 معامله، یک تیم در مجموع 777 امتیاز یا بیشتر به دست آورد، آن تیم برنده می شود. امتیاز تیمی که امتیاز را حفظ نکرده است با کم کردن مجموع امتیازات تیم از 1300 محاسبه می شود. از آنجایی که مجموع امتیازهای موجود در 10 معامله 1300 است، غیرممکن است که هر دو تا 777 امتیاز داشته باشند.
بازی با بازیکن سمت راست فروشنده شروع می شود. آنها ممکن است هر کارتی را به سمت ترفند هدایت کنند. بازیکنانی که دنبال میکنند در صورت امکان باید از همین روش پیروی کنند، اما اگر نتوانند، میتوانند هر کارتی را بازی کنند. این ترفند در صورت امکان توسط بالاترین ترامپ برنده می شود. اگر هیچ برنده ای برای ترفند بازی وجود نداشته باشد، با بالاترین کارت کت و شلوار به دست می آید. برنده ترفند آن را جمع می کند و به ترفند بعدی می رسد.
بازیکنان نمی توانند در مورد دست خود علامت دهند یا صحبت کنند. اگر بازیکنی اشتباه بازی کند دور به پایان می رسد و تیم دیگر 130 امتیاز اضافی کسب می کند.آخرین ترفندی که برنده می شود نیز 10 امتیاز اضافی دارد.
پس از پایان دور، بازیکنان امتیازات خود را محاسبه می کنند. یک تیم تا بعد از 10 راند بازی نمی تواند برنده شود، اما امتیازات باید حفظ شود تا بعد از دور دهم یک برنده تاج گذاری شود.
تیم ها امتیازات خود را بر اساس کارت های برنده شده در ترفندها و آخرین ترفند برنده شده محاسبه می کنند. امتیازات به صورت تجمعی برای هر تیم حفظ می شود. اگر بعد از 10 دور یک تیم 777 امتیاز یا بیشتر داشته باشد، برنده است. اگر هیچ یک از تیم ها این مقدار را به ثمر رسانده باشد، دورهای بیشتری تا رسیدن به این امتیاز انجام می شود.
یک بازیکن ممکن است پس از برنده شدن یک ترفند در یک راند، اعلام کند که تعداد امتیازهای لازم را دارد. اگر این کار انجام شود بازی به پایان می رسد و اگر بازیکن درست گفته باشد، آنها برنده می شوند، اما اگر اشتباه می کردند تیم دیگر برنده می شوداگر هر دو تیم اعلام نکنند اما متوجه شوند که هر دو از 777 امتیاز در پایان یک دور بیشتر شده اند، تیمی که امتیاز بالاتری داشته باشد، برنده بازی است.
همچنین ممکن است یک تیم با بردن هر 10 ترفند در یک دور برنده شود، این یکی دیگر از شرایط برد است. فقط بردن تمام کارت های امتیازی حساب نمی شود، برای برنده شدن در این راه باید تمام 10 ترفند را برنده شوید.
با توجه به این که در حال حاضر بازی مدرسو به یکی از بازی های محبوب و پرطرفدار تبدیل شده است. به همین دلیل این روزها بر روی این بازی شرط بندی و قمار هم انجام می شود. حال این روزها خیلی از علاقه مندان به این بازی ترجیح می دهند تا به صورت شرط بندی و قمار به انجام بازی Madrasso بپردازند. چرا که به این گونه علاوه بر این که لحظات هیجان انگیزی را برای خود رقم می زنند می توانند یک منبع درآمد خوب هم از طریق این بازی برای خود به وجود آورند. این بازی در تعدادی سایت شرط بندی با واریز مستقیم نیز در دسترس کاربران قرار گرفته است.
در خصوص روش برد و تعیین برنده بهتر است بدانید که یک بازی مدرسو حداقل از ده دور تشکیل شده است که هر دور بازی در (battute) نامیده می شود. حال در انتهای بازی دور هر تیم امتیازات را در ترفندهایی که به دست آورده است می شمارد و به برندگان آخرین ترفند ده امتیاز اضافه می شود. حال امتیازهای کسب شده توسط دو تیم همیشه به 130 می رسد. به این موضوع توجه داشته باشید که لازم است یک تیم آنچه را که به ثمر رسانده است بنویسد.
حال اگر بعد از ده دور بازی یک تیم در مجموع (777) امتیاز و یا بیشتر به دست آورد آنگاه آن تیم برنده خواهد بود. توجه داشته باشید امتیاز تیمی که امتیاز را حفظ نکرده است با کم کردن مجموع امتیازات تیم از (1300) محاسبه می شود. باتوجه به این که مجموع امتیازهای موجود در ده معامله (1300) است غیرممکن است که هر دو تیم تا 777 امتیاز داشته باشند. اما با این حال اگر امتیاز هیچ کدام از تیم ها در ده دور به 777 نرسید دست های بیشتری بازی می شود تا زمانی که یک تیم بتواند برنده شود.
بهتر است بدانید در این بازی چهار بازیکن وجود دارد که هر دو نفر یک تیم را تشکیل می دهند و اعضای هر تیم در مقابل یکدیگر می نشینند. به همین دلیل اگر در جمع های خانوادگی و یا دوستانه هستید که از تعداد نفرات بالایی برخوردار هستند، می توانید به راحتی با سایر افراد به انجام این بازی بپردازید و لحظات سرگرم کننده ای را برای خود به وجود آورید برای ورود به سایت معتبر روی لینک پایین صفحه کلیک فرمایید.