بازی پاسور کاتل یکی ازبازی های خفن دورهمی میباشد که حتی این بازی در سایت شرط بندی سیگاری بت برای کسب درامد هم امده است در ادامه با معرفی بازی ورق کاتل Cuttle با ترفند و قوانین لازم برترین بت را دنبال نمایید.
Cuttle یک بازی منحصر به فرد است که در اواسط دهه 1970 اختراع شد. نامگذاری غیرمعمول این بازی احتمالاً به نام سگ ماهی است که به نظر میرسد بازی هیچ اشارهای به آن ندارد. این بازی مانند بسیاری از بازیهای کارت کلکسیونی مدرن (CCG) که در حال حاضر رایج هستند، بازی میکند. این بازی به گونه ای طراحی شده است که توسط دو بازیکن با استفاده از یک عرشه استاندارد 52 کارتی انجام شود و یکی از اولین بازی های کارتی سبک Combat محسوب می شود.
بازی با ورق کاتل در حال پیشرفت است تعیین اولین فروشنده را می توان با استفاده از روش های مختلفی انجام داد که برش برای کارت های کم رایج است. اگر هر دو بازیکن کارتی با رتبه یکسان بریدند، هر کدام باید کارت دیگری بکشند. بازیکنی که کمترین کارت را قطع می کند، اولین فروشنده می شود و پس از آن معامله به طور متناوب بین دو بازیکن در هر دست انجام می شود.
برای شروع، فروشنده باید کارت ها را کاملاً به هم بزند و عرشه را به حریف خود پیشنهاد کند تا برش دهد. پس از برش، او شروع به تقسیم کارت به هر بازیکن می کند. حریف دیلر باید پنج کارت رو به پایین و دیلر شش کارت دریافت کند. سپس فروشنده بقیه عرشه را به صورت رو به پایین در مرکز میز به عنوان شمع قرعه کشی قرار می دهد. حریف دیلر نوبت اول را دارد.
قرعه کشی: ساده ترین کاری که یک بازیکن می تواند در نوبت خود انجام دهد این است که به سادگی یک کارت را از بالای انبوه سهام بکشد و آن را به دست خود اضافه کند.
یک کارت امتیازی بازی کنید: یک بازیکن میتواند هر کارت شمارهدار (آس، 2، 3، 4، 5، 6، 7، 8، 9 یا 10) را از دست خود، رو به بالا در مقابل خود روی میز (هر بازیکن) بازی کند. چیدمان کاتل نامیده می شود).
مجموع کل کارت های امتیازی که در مقابل یک بازیکن قرار می گیرد، مجموع امتیاز فعلی او برای دست است. او باید طرح کارت خود را متمایز از حریف خود نگه دارد تا از هرگونه سردرگمی جلوگیری کند.یک کارت یک بار بازی کنید: یک بازیکن ممکن است یک کارت خاص “یک بار” را در شمع دور انداختن بازی کند. انجام این کار به بازیکن این امکان را می دهد که از ویژگی ویژه کارت (به تفصیل در زیر) استفاده کند.
یک کارت چیدمان را بازی کنید: یک بازیکن ممکن است یک کارت ویژه تعیین شده “Layout” را روی طرح بندی مقابل خود بازی کند. سپس جلوه ویژه این کارت بلافاصله شروع می شود.
اسکاتل: یک بازیکن ممکن است کارت خاصی را بازی کند که قابلیت “اسکاتل” یا باطل کردن یکی از کارت های امتیازدهی حریف را دارد. او این کار را با بازی کارت اسکاتل روی کارت امتیازدهی حریف انجام می دهد.سپس هر دو کارت از طرح حذف می شوند و به شمع دور انداختن منتقل می شوند.
پس از بازی او، نوبت به حریف بازیکن می رسد. در هر نقطه از بازی که تعداد کل کارت های امتیاز هر بازیکن در طرح بندی او به 21 امتیاز برسد یا از آن بیشتر شود، بلافاصله این موضوع را اعلام می کند و برنده اعلام می شود.
همانطور که مشاهده میشود، بیشتر بازی حول بازی کارتهای خاص میچرخد (چه بهعنوان تأثیر فوری یکباره بر بازی، برای از بین بردن کارت امتیازی حریف، یا بازی کردن یک کارت چیدمان روی میز با چیدمان خودش). . به این ترتیب، کارت های خاص بسته به نحوه و مکان بازی می توانند اثرات خاصی داشته باشند. در زیر کارتهای مجاز بازی به صورت تکتک در نوبت بازیکن و تأثیری که بر روی بازی خواهند داشت، آمده است:
بازیکن جک A آن را بالای هر یک از کارت های امتیازدهی حریف در طرح حریف بازی می کند. کارت امتیازدهی در طرح باقی می ماند، با این حال، ارزش امتیاز آن کارت برای بازیکنی که به جای آن جک بازی کرده است، محاسبه می شود. اگر جک دوم روی جک اول بازی شود، مالکیت کل امتیاز به بازیکن اصلی منتقل میشود. تا چهار جک را می توان روی هر کارت امتیازی بازی کرد. اگر کارت امتیازدهی به هر دلیلی از طرح حذف شود، جک ها نیز دور ریخته می شوند.
Nine به بازیکن اجازه می دهد تا هر کارتی را از طرح حریف خود انتخاب کند و بازیکن را مجبور کند آن را به دست خود اضافه کند. همچنین ممکن است این 9 بازی برای مجبور کردن یک هشت توسط یک بازیکن به دست آن بازیکن بازگردد.
Seven به بازیکنی که با هفت بازی می کند اجازه می دهد تا فوراً یک کارت بکشد و در صورت لزوم آن را بازی کند. اگر کارت کشیده شده به هر دلیلی به طور قانونی قابل بازی نیست، بازیکن باید آن را به بالای شمع دور انداخته بیاندازد.
Six هر دو بازیکن را مجبور میکند تا فوراً تمام کارتهای غیر نقطهای را از چیدمان حذف کرده و آنها را به شمع دور انداختن اضافه کنند. هر گونه اثر این کارت ها حذف می شود.
Five به بازیکن این حق را می دهد که فوراً دو کارت از بالای شمع قرعه کشی به دست خود بکشد.
چهار، حریف بازیکنی را که چهار بازی میکند مجبور میکند هر دو کارت را که آن بازیکن انتخاب میکند، در شمع دور انداخت.
سه به بازیکن این امکان را می دهد تا از میان انباشته دور انداختن نگاه کند و هر کارتی را که انتخاب می کند در دست خود بگیرد.
دو بازی دو به بازیکن این حق را می دهد که هر کارتی (که کارت امتیازی نیست) را از طرح هر کدام از بازیکنان به داخل شمع دور انداخته بازی کند، و به هر اثری که ممکن است آن کارت داشته باشد پایان می دهد.
آس بازی کردن این کارت به شمع دور انداختن فوراً هر دو بازیکن را مجبور میکند تا تمام کارتهای امتیاز را در طرح فعلیشان کنار بگذارند.
علاوه بر بازی کردن ورقها به شمع دور انداختن بهعنوان یک اثر یکباره، بازیکن میتواند به دلخواه خود کارت بازی کند.
همچنین یک بازیکن میتواند در نوبت خود از یک کارت امتیاز برای حذف یکی از کارتهای امتیازآور حریف خود استفاده کند. برای انجام این کار، بازیکن در نوبت خود کارتی با ارزش امتیاز بالاتر روی کارت امتیازدهی حریف خود قرار می دهد. انجام این کار، حریف را مجبور میکند که آن کارت (و همچنین کارتی که برای شکستن کارت استفاده میشود) را در شمع دور انداخت. یک بازیکن همچنین میتواند کارت را با کارتی با ارزش مساوی، در صورتی که کارت اسکاتل دارای کت و شلوار با رتبه بالاتری باشد، اسکاتل کند. رتبه بندی کت و شلوارها برای این منظور به شرح زیر است (از بالا به پایین)؛ کلوپ، الماس، قلب، بیل.
همچنین یک گزینه وجود دارد که به بازیکن اجازه می دهد در نوبت حریف خود بازی کند که به آن شمارنده می گویند. اگر حریف یک بازیکن در نوبت خود بازی تکآفی انجام دهد، بازیکنی با دو میتواند آن دو را مستقیماً بالای آن کارت بازی کند تا اثر آن خنثی شود. در واقع میتوان چند بازی را به این شکل بازی کرد که هر دو، دو بازی قبلی را باطل میکنند.
همانطور که اشاره شد، اولین بازیکنی که در هر زمان از بازی به امتیاز 21 برسد یا از آن بیشتر شود، برنده اعلام می شود. اگر بازیکنی دارای یک یا چند پادشاه باشد، مجموع واقعی مورد نیاز برای آن بازیکن ممکن است همانطور که در بالا توضیح داده شد کاهش یابد. اگر انباشته سهام در طول بازی تمام شود، بازیکن ممکن است در نوبت خود پاس را انتخاب کند. با این حال، اگر سه پاس متوالی وجود داشته باشد، بازی با تساوی به پایان می رسد.
Altered Nine: برخی از بازیکنان ترجیح میدهند که تغییرات جزئی در قوانین بازی ایجاد کنند تا سودمندی نه را به عنوان یک کارت یک بار در بازی استاندارد افزایش دهند. به این ترتیب، تغییرات مختلفی برای این 9 پیشنهاد شده است تا به طور بالقوه آن را به عنوان یک کارت ویژه به گزینه ای مناسب تر تبدیل کند.
یکی از این گزینه ها این است که وقتی هر نه به عنوان یک کارت یک بار بازی می شود، این بازی نه تنها یک کارت انتخابی آن بازیکن را به دست حریف باز می گرداند، بلکه او را از استفاده از همان کارت در نوبت بعدی منع می کند (بنابراین لازم است او حداقل یک نوبت اضافی برای پخش مجدد کارت جایگزین شده صبر کند). گزینه دیگر ممکن است این باشد که کارت را به پایین شمع قرعه کشی مجبور کنید یا بازیکن را مجبور کنید که شمع را به بالای شمع دور انداخته بیاندازد.
جک های تغییر یافته: برخی از بازیکنان نیز تصمیم می گیرند قوانین استفاده از جک ها را کمی تغییر دهند. هنگامی که از این تغییر قانون استفاده می شود، حداکثر یک جک را می توان روی هر کارت روی میز بازی کرد. بنابراین، یک کارت امتیاز خاص روی میز فقط یک بار می تواند دست خود را تغییر دهد. البته، جک را می توان با بازی نه یا مشابه آن حذف کرد برای ورود به سایت معتبر کافیست که بر روی لینک پایین صفحه کلیک فرمایید.