گودس فورج (GODSFORGE) یک بازی پاسور و ورق محبوب میباشد که در سال جدید بسیار در دورهمی ها بازی میشود در ادامه با معرفی بازی کارتی گودس فورج (GODSFORGE) هیجان انگیز و خفن برترین بت را دنبال نمایید .
هدف GODSFORGE: هدف Godsforge این است که همه بازیکنان دیگر را شکست دهد و ارزش زندگی آنها را به صفر یا کمتر کاهش دهد.
تعداد بازیکنان: 2 تا 4 بازیکن
مواد: 1 تخته بازی، 22 کارت خلاقیت، 19 کارت املا، 4 کارت مرجع، 30 سنگ حجاب، 17 تاس، 4 نشانه امتیازدهی، و دستورالعمل
نوع بازی: بازی کارت انتخاب اکشن همزمان
مخاطب: سنین 14 سال به بالا
Godsforge، آخرین جایی که می توان اتریوم را برداشت کرد، اکنون به شدت بر سر آن مبارزه می شود. بازیکنان نقش طلسمسازان نخبه را بر عهده میگیرند، زیرا با یکدیگر مبارزه میکنند تا چیزی که آنها را قدرتمند نگه میدارد به دست آورند. بازیکنان به طور همزمان به یکدیگر حمله خواهند کرد تا بر Godsforge پیروز شوند. کی میبره؟ چه کسی پیروز خواهد شد؟
برای شروع راه اندازی، صفحه بازی را در مرکز منطقه بازی قرار دهید و Veilstones را در فضای اختصاص داده شده قرار دهید. هر بازیکن باید چهار تاس دریافت کند. هر مجموعه باقی مانده را می توان به جعبه بازگرداند. یک نشانه امتیاز برای هر بازیکن روی تخته قرار می گیرد که مکان آن بسته به تعداد بازیکنان است.
اگر دو بازیکن باشند، بازی را با سی زندگی آغاز می کنند. سه بازیکن در بیست و پنج سالگی و چهار بازیکن در بیست سالگی شروع می کنند. کارت های مرجع ممکن است به بازیکنان داده شود یا روی میز قرار گیرند، اما باید اطمینان حاصل شود که آنها از عرشه حذف شده اند. سپس عرشه با هم مخلوط می شود و چهار کارت به هر بازیکن داده می شود. بازیکنان اجازه دارند به کارت های خود نگاه کنند، اما باید از نگاه کردن به دیگران اجتناب کنند.
در طول بازی، بازیکنان از تاس ها و کارت های خود برای راه اندازی دفاع، حمله به حریفان و جمع آوری منابع ارزشمند استفاده می کنند. گیم پلی بازی در چهار مرحله زیر انجام می شود: فاز نگهداری، فورج رول، فاز افشا و فاز حمله. تمام این مراحل باید به ترتیب درست انجام شود. در طول هر مرحله، بازیکنان به طور همزمان اقدامات خود را انجام می دهند.
همه بازیکنان به طور همزمان تاس می اندازند، همزمان از کارت ها استفاده می کنند و تا زمانی که همه مرحله فعلی را کامل نکنند، هیچ بازیکنی نمی تواند به مرحله بعدی برود. پس از اتمام تمام مراحل، دور بعدی آغاز می شود.
در طول مرحله نگهداری، بازیکنان هر کارتی را که بخواهند حذف میکنند و کارتهای جدیدی را برای تازه کردن دست خود میکشند. در طول Forge Roll، بازیکنان تاس های خود را می ریزند و از آنها برای پرداخت کارت های خاص استفاده می کنند.
این به آنها امکان می دهد برای استفاده از اقدامات موجود در کارت ها پول پرداخت کنند. مرحله آشکارسازی به بازیکنان اجازه میدهد تا کارتهایی را که از مرحله قبل انتخاب کردهاند را آشکار کنند. در نهایت، مرحله حمله شامل حمله بازیکنان به یکدیگر است.همانطور که یک بازیکن مورد حمله قرار می گیرد، مجموع زندگی آنها کاهش می یابد. هنگامی که یک بازیکن به انتهای مسیر زندگی می رسد، بازی آنها به پایان می رسد.
دریافت یک تا سه کارت در دست باز خود که به سه تاس یا کمتر برای بازی نیاز دارند و در حالت ایدهآل هزینههای کارت متفاوتی دارند، در صورتی که تاسها به هر شکلی ریخته شوند، مفید است. این به شما شانس خوبی برای بازی کردن یک کارت در دور اول میدهد، و همچنین احتمالاً یک یا دو Veilstone به دست میآورد، که بازی کارتهای آینده را آسانتر میکند.
یک یا چند مورد از این کارت ها باید Creations یا Spells باشند که Creations را وارد بازی کنند تا بتوانید تخته خود را بسازید و در طول زمان قدرت بیشتری داشته باشید.یکی از بهترین قوانین جدید در توسعه آینده این است که چگونه دست باز خود را ایجاد می کنید. می توانید بلافاصله از این قانون برای بازی پایه نیز استفاده کنید:
برای اولین نگهداری، میتوانید به جای انجام هر گونه دور انداختن و قرعه کشی کارت، از همه بازیکنان بخواهید ده کارت بکشند، چهار کارت را نگه دارند و سپس شش کارت باقی مانده خود را به عرشه برگردانند. اگر در حال بازی با کارت های خانه های بزرگ از بسط هستید، می توانید پس از مشاهده 10 کارت خود انتخاب کنید که از کدام سمت کارت خانه خود استفاده کنید.
هر کارت چه در اوایل بازی، چه در اواسط بازی و چه در اواخر بازی خوب است. بهترین توصیه ای که می توانم بکنم این است که کارت هایی را که در دست دارید و برای زمان بازی که در آن هستید مناسب نیستند، به شدت دور بریزید.کارت هایی مانند Veilstone Beacon یا Emerald Treant که در طول زمان Veilstone ایجاد می کنند، معمولاً در راندهای یک و دو بهترین بازی را دارند. اگر آنها را در دورهای 3-5 بازی کنید، معمولاً برای استفاده از آنها خیلی دیر خواهد بود.
بازی کردن آنها بعد از دور 5 تقریباً همیشه برای شما بد خواهد بود، مگر اینکه طلسمی مانند Drain Life داشته باشید که بتواند از آنها استفاده کند و شما را زنده نگه دارد، تعداد زیادی Creation با توانایی های توانمندسازی داشته باشید، یا یک Creation در بازی داشته باشید. مانند لویاتان که توسط Veilstones تغذیه می شود.همچنین، بازی بیش از یکی از این نوع کارت ها اغلب منجر به از دست دادن بازی می شود. ایجاد Creations با حمله و دفاع علاوه بر نسل Veilstone اهمیت بیشتری دارد.
در حالی که طلسم هایی مانند Fireball می توانند به دلیل جلوه های پرشور بزرگشان سرگرم کننده باشند، اغلب بهتر است در اواخر بازی برای پایان دادن به بازیکن انجام شوند. در دورهای اولیه بازی، شما معمولاً می خواهید Creations را بازی کنید، زیرا آنها تا پایان بازی در بازی باقی می مانند، حمله شما را به دست می آورند، از آسیب جلوگیری می کنند یا به شما کمک می کنند تا Veilstones را بدست آورید.
با این اوصاف، گاهی اوقات حذف زودهنگام یک بازیکن برای به دست آوردن 3 Veilstone می تواند مفید باشد، به خصوص اگر فکر می کنید دفاع آنها بیش از حد ساخته می شود و باید زودتر آنها را حذف کنید. این می تواند دو برابر درست باشد اگر کارتی مانند Chain Lightning داشته باشید که می خواهید یک بازیکن را دو نقطه سمت چپ خود بیرون بیاورید. با این حال، مراقب حذف بازیکنانی باشید که در سمت چپ شما نیستند زیرا بازیکن دیگری سه Veilstone را جمع آوری می کند!
نکته دیگر، در تست های پخش ما، کارت Earthquake در اوایل تا اواسط بازی عملکرد خوبی داشت، زیرا یک قالب Forge Roll را از بازیکن سمت راست شما می گیرد. ثابت شده است که این یک توانایی بسیار قوی است و بیشتر در بسط ها ظاهر می شود.
Spellbind (یکی از بهترین کارتهای بازی)، Apocalypse Titan (در هر زمان خوب)، Etherium Cannon، Doppelganger، Malachite Manticore، کشتی هوایی، Dimension Door (اگر میتوانید آن را بازی کنید) Shadow Gorgon (گاهی اوقات بازی عالی اواخر)، Veilstone Thief (اگر زمان بندی صحیح باشد)، توپاز باسیلیسک (در بازی های 3+ بازیکن با هدف خوب در بازی بهتر است)، لویاتان (در شرایط خاص)، Winds of Fate (زمانی که بازیکن سمت راست تعداد زیادی Veilstones دارد و ممکن است یک ضربه بزرگ پرتاب کند. شما را طلسم کنید، ببینید آیا آنها شروع به دست و پا زدن یا شمردن حجاب های خود می کنند).
قلب جنگل، سد کریستال، گلوله آتشین، زندگی تخلیه، طوفان عنصری، دیوار سنگی، زلزله.
ما گزارشی از کارتهایی که بخشی از یک بازی برنده در برابر کارتها بودند را نگه داشتیم. یک بازی باخت یک کارت در بازی وجود دارد که من نشنیده ام کسی نگوید overpowered است، اما بالاترین نسبت “وقتی بازی کردی، تو بردی” را داشت. با این حال، آنقدرها پخش نشد، شاید به این دلیل که ضعیف به نظر می رسد و مردم سطح قدرت آن را درک نمی کنند. فعلاً کارت را فاش نمیکنم، اما اگر مردم از من بخواهند، احتمالاً بعداً.اگر کارتها را در زمان نامناسبی از بازی در دست دارید، دور انداختن آنها ایده بدی نیست. البته استثناهایی هم در این قاعده وجود دارد.
این دو کارت بسیار قوی هستند و نکته کلیدی این است که آنها را تا جایی که ممکن است در اواخر بازی بازی کنید، شاید حتی پس از حذف یک بازیکن، اجازه دهید بازیکنان دیگر آسیب ببینند در حالی که شما از همه چیز دفاع می کنید.
وقتی به کسی حمله میکنید که ممکن است این کارتها را بازی کند، بازی Fireball (در زیر) را امتحان کنید که از سد کریستالی عبور میکند. طوفان عنصری ممکن است آسیب زیادی به مانع وارد کند که از آن جلوگیری شود. یک کارت جدید در گسترش، Counterspell، به طور کامل مانع کریستال را نفی می کند.
مقابله با Heart of the Forest سختتر است، اما بهترین طلسمگر Banish (زیر) است که قبل از مرحله حمله، قلب را نابود میکند. یکی دیگر از شمارنده های خوب، نصب آسیب های اولیه برای از بین بردن سریع تر آن است. در توسعه، تعداد زیادی کارت وجود دارد که با Heart of the Forest سروکار دارند. بسیاری از افکتهای تخریب و سرقت Creation در طول Reveal در الحاقات رخ میدهد و قلب را ضعیف میکند، با این حال هنوز یکی از بهترین کارتهای بازی است.
ققنوس مطمئناً کارت خوبی است، اما بسیاری گفته اند که این کارت غلبه کرده یا حتی باید از بازی حذف شود! من فکر میکنم که بازی راند یک یا حتی دور دوم محکم است، اما پس از آن در راندهای سوم و بعد از آن تقریباً غیرقابل بازی است، به جز هر چند وقت یکبار که در پایان بازی باید به صورت مخفیانه چهار آسیب از دفاع عبور کنید. کاری که این کارت در یک بازی 3+ بازیکن انجام می دهد این است که بازیکن سمت چپ شما را می کشد، اما لزوماً برنده بازی نیست. در یک بازی دو نفره اغلب گزینه های قوی تری وجود دارد.
اوه پسر، تقریبا همه از این کارت متنفرند. از نظر روانی سخت است زیرا می تواند مانند یک تله احساس شود، مثل اینکه شما تمام حجاب ها یا مخلوقات خود را قربانی می کنید و می میرید. بازیکنان من فکر می کردند که این کارت فوق العاده ضعیف است، اما بعد به آنها گفتم:
اگر خیلی زود یا دیر آن را بازی کنید، این کارت یک تله است. با این حال، این کارت میتواند یکی از قویترین بازیهای میانی بازی، راند 4 تا 5 باشد، اگر چند Veilstone یا Creation اضافی برای قربانی کردن دارید. به یاد داشته باشید، می توانید لویاتان را قربانی خودش کنید.
اگر آن را مانند یک طلسم فکر میکنید که برای گرفتن 8 آسیب، «3 تاس» و سپس «3 Veilstone» برای 8 آسیب بیشتر در هر دور هزینه دارد.
این آسیب نسبت به هزینهاش بسیار کارآمد است. به علاوه، این کارت میتواند بازیکنان را به چرخش درآورد، زیرا وقتی بازیکنی را میکشید، سه Veilstone به دست میآورید که به لویاتان اجازه میدهد به لگد زدن ادامه دهد.
بعد از اینکه رول Forge اولیه خود را ساختید، دو رول مجدد برای استفاده دریافت خواهید کرد. گاهی اوقات تاس های شما برای شروع عالی هستند، اما گاهی اوقات باید به دقت برنامه ریزی مجدد خود را انجام دهید و شانس موفقیت خود را از بین ببرید. برای مثال این عقربه باز و این رول اولیه فورج 2، 3، 5، 5 را در نظر بگیرید.
با این رول میتوانید حلقه آشوب را بازی کنید، زیرا یک 2 و یک 3 دارید. این بازی دور اول بدی نیست، بنابراین میتوانید آن را دنبال کنید، اما باید یک پنج را دوباره بچرخانید تا ببینید آیا یک یا یک میگیرید یا خیر. شش تا زمانی که کارت خود را آشکار می کنید، یک Veilstone به دست آورید.
اگر یک پنج را دوباره رول کردید و یک یا چهار گرفتید، میتوانید Mischievous Imp را نیز بازی کنید، از 4، 3، 5 برای پرداخت هزینه کارت استفاده کنید و میتوانید 2 مورد آخر را دوباره بچرخانید تا ببینید آیا میتوانید یک یا شش دریافت کنید. .یک قانون که اغلب فراموش میشود این است که میتوانید تاسهای خود را به هم اضافه کنید، بنابراین اگر 3 اولیه شما در هنگام ریختن مجدد تبدیل به 2 شود، میتوانید از هر دو 2 برای هزینه 4 و دو تاس 5 خود برای دو هزینه فرد استفاده کنید.
Onyx Vampire یکی از بهترین بازیهای دور اول بازی است و شاید بخواهید آن را در اینجا دنبال کنید. خطر خیلی بد نیست، اما این احتمال وجود دارد که شما یک کارت بازی نکنید. شما باید 2 را مجدداً پخش کنید و امیدوار باشید که 1، 5 یا 6 برای هزینه 10+ بپردازید. برای بدست آوردن آن دو بار تکرار دریافت می کنید، بنابراین شانس شما برای موفقیت مناسب است.
اگر دوباره رول کنید و 2 بگیرید، همچنان میتوانید Chaos Ring را بازی کنید.
اگر چهار رول کنید، می توانید Imp را بازی کنید. اما اگر یک سه رول کنید، چیزی برای بازی در دور اول گیر نمیکنید. اگر من بودم، ممکن بود یک بار غلت بزنم تا ببینم چه می گیرم. اگر کارتی داشته باشم که بتوانم بعد از اولین بار بازی کنم، ممکن است با آن بمانم و برای جلوگیری از آن سه کارت، بار دوم را دوباره بازی نکنم. اما شما همیشه می توانید آن را به خطر بیندازید و سعی کنید یک رول بهتر به دست آورید.
یکی از چالش برانگیزترین و سطح بالا ترین انتخاب ها در Godsforge این است که بدانید چه Creations را باید نابود کنید.
معمولاً میخواهید یک Creation را با ارزش حمله بزرگ که توسط بازیکن سمت راست شما کنترل میشود، نابود کنید. با این حال، این همیشه انتخاب صحیح نیست. حالتهای بازی میتوانند بسیار پیچیده شوند و گاهی اوقات لازم است یک Creation را بیرون بیاورید که توسط بازیکنی کنترل میشود که فکر میکنید قویترین تخته را دارد. این می تواند یک بازی مخاطره آمیز باشد، اما اغلب برای بردن کل بازی به جای زنده ماندن نیاز است تا زمانی که کمی بعد توسط بازیکن غالب حذف شوید.
در گسترش Twilight of the Great Houses، هر بازیکن یکی از شانزده توانایی شروع منحصر به فرد جدید را دریافت می کند. بسیار مهم است که از توانایی خود استفاده کنید و به دنبال چند کارت باشید که آن را تقویت کند. من کارت های کلیدی را برای هر مجلس و استراتژی هایی برای جفت شدن با آنها در سه ماهه اول سال 2023 می نویسم برای ورود به بازی های خفن و کسب درامد کافیست که بر روی لینک پایین صفحه کلیک فرمایید.