Nertz نرتز نام یک بازی کارتی مخصوص دورهمی ها میباشد و اینروزها بسیار محبوبیت زیادی کسب کرده اسـت در ادامه با نحوه بازی پاسور نرتز Nertz + ترفند و قوانین لازم برترین بت را دنبال کنید.
Nertz یک بازی کارتی سرگرم کننده و بسیار سریع برای 2 تا 10 «یا بیشتر» بازیکن اسـت. Nertz همچنین با نام هاي بسیار دیگری از جمله Pounce، Turkey Stack، Squinch و Snerts شناخته می شود. این بازی را می توان بـه عنوان یک نسخه رقابتی و چند نفره از Canfield Solitaire درنظر گرفت. بازی بـه یک عرشه استاندارد 52 کارتی برای هر شرکت کننده نیاز دارد .
و هر عرشه باید دارای یک کارت مجزا برای تعیین امتیازات در انتهای دست باشد و همچنین بـه گونه اي کـه عرشه هاي اصلی را بتوان برای دست بعدی دوباره جمع کرد. رتبه بندی کارت ها دراین دسته بـه شرح زیر اسـت «از بالا بـه پایین»؛ پادشاه، ملکه، جک، 10؛ 9؛ 8؛ 7؛ 6؛ 5؛ 4؛ 3؛ 2؛ آس.
از آنجایی کـه هیچ چرخشی واقعی در طول این بازی وجود ندارد و همه ی بازیکنان بـه طور هم زمان بازی میکنند، نیازی بـه تعیین نخستین بازیکن یا نخستین فروشنده نیست. قبل از شروع دست، بازیکنان باید همه ی روی میز بنشینند و هر عرشه بـه طور کامل در هم ریخته ودر مقابل یک بازیکن خاص قرار گیرد. پس از معامله، هر بازیکن با استفاده از عرشه خود یک طرح یا تابلو را در مقابل خود ایجاد می کند
. برای شروع، هر بازیکن یک ردیف چهار کارتی رو بـه بالا می دهد. این چهار کارت شروع انبوه یا رودخانه شخصی این بازیکن اسـت. پس از این، او سیزده کارت را دریک انبوه رو بـه پایین، بـه نام انبوه Nertz خود، پخش می کند. سپس او باید کارت بالای نرتز پیل خودرا رو بـه بالا بچرخاند. سپس او باقیمانده عرشه شخصی خودرا رو بـه پایین در انبوه خود قرار می دهد کـه بـه ان توده انبار یا شمع جریان میگویند.
پس از این کـه هر بازیکن جدول شخصی خودرا ایجاد کرد، همانگونه کـه توضیح داده شد، بازی می تواند شروع شود. دراین زمان، یک بازیکن تعیین شده برای شروع بازی فریاد میزند “برو”. هدف هر بازیکن در حین دست این اسـت کـه هر کارتی را از انبوه نرتز خود بازی کند و بدین ترتیب دست را برنده شود.
بازی چهار نفره نرتز در حال پیشرفت اسـت دراین بازی هیچ نوبت واقعی وجود ندارد و همه ی بازیکنان بـه طور هم زمان بازی میکنند زیرا بازی هاي قانونی کشف می شود. تعدادی بازی قانونی وجوددارد کـه بازیکن می تواند در طول بازی انجام دهد:
بیشتر بخوانید: بازی کارتی سوپر پن 9 + ترفند و قوانین لازم «Super Pan 9»
: دریاچه یک قسمت مشترک از جدول اسـت کـه هر بازیکنی می تواند در ان ورق بازی کند. بازی کردن دراین منطقه برای بازیکنی کـه موفق می شود بـه این منطقه ورق بزند امتیاز کسب می کند. یک بازیکن ممکن اسـت با هر آس بازی کند تا یک پایه جدید در دریاچه راه اندازی کند. شمع هاي پایه موجود ممکن اسـت با بازی بالاترین کارت بعدی بـه ترتیب از همان لباس بـه ان اضافه شوند.
کارتها را می توان بـه این شمعهاي پایه از بالای شمع نرتز بازیکن یا کارت بالایی از یکی از شمعهاي شخصی خودش «رودخانه» بازی کرد. کارت ها توسط یک بازیکن یک بـه یک بـه سمت دریاچه بازی می شود. اگر دو بازیکن بخواهند کارتی مشابه با یک دسته بازی کنند، نخستین بازیکنی کـه کارت خودرا روی شمع دریافت می کند اولویت دارد و بازیکن دیگر باید کارت خودرا حذف کند و ان را در محلی کـه از آنجا ابتدا آمده اسـت قرار دهد.
رودخانه
همانگونه کـه در تنظیم چیدمان توضیح داده شد، هر بازیکن یکسری از چهار توده شخصی بـه نام رودخانه خود دارد. هر یک از چهار کارت اصلی کـه برای شروع رودخانه بازیکن داده می شود نیز ممکن اسـت بازی شود. برای این کـه یک کارت مجاز بـه بازی در یکی از این دسته هاي شخصی باشد، کارت باید دقیقاً یک عدد کمتر و رنگ مخالف داشته باشد «یعنی کارت قرمز روی کارت سیاه یا کارت سیاه روی کارت قرمز».
اگر بازیکن آخرین کارت را از یکی از انبوههاي شخصیاش بازی کند، می تواند این فضای خالی رابا کارت دیگری پر کند، از تودههاي Nertz خود، یکیدیگر از انبوههاي شخصیاش یا از کارتهایي کـه از انبوه سهامش «جریان» پخش شده اسـت. هر زمان کـه بازیکنی کارت بالای شمع نرتز خودرا بازی می کند، سپس کارت بالای شمع را کـه برای بازی فوری آماده اسـت، در دسترس دید قرار میدهد.
: اگر بازیکنی هیچ بازی قانونی نداشته باشد، میتواند از کارتهاي موجود در استیم استفاده کند. او اینکار رابا کشیدن سه کارت رو بـه پایین از شمع جریان خود انجام می دهد و آن ها را دریک پشته رو بـه بالا درکنار شمع جریان قرار می دهد و کارت سوم کشیده شده بـه عنوان کارت بالای شمع جریان قرار می گیرد. این کارت بالای این استریم فوراً برای هر بازی قانونی کـه بازیکن می تواند با کارت بـه دریاچه یا رودخانه شخصی خود انجام دهد، قابل استفاده اسـت. اگر کارت بالایی ودر دسترس نمایش قابل بازی نباشد، می تواند سه کارت دیگر را در بالای این بسته قرار دهد .
در حالی کـه کارت بالایی نیز برای بازی آماده اسـت. اگر در هر زمانی، بازیکن بتواند کارت بالایی این انبوه را بازی کند، درصورت امکان، میتواند کارت در دسترس بعدی را در زیر این کارت بازی کند.
اگر بازیکن بـه انتهای شمع استریم خود برسد و دارای کمتر از سه کارت باشد، بـه سادگی این کارتهاي باقیمانده را قرار میدهد و آخرین کارت جریان در پشته قرار میگیرد. اگر بازیکن نیاز بـه استفاده مجدد از کارتهاي استریم داشته باشد، بـه سادگی کل پشته کارتهاي در دسترس پخش شده از جریان را برمیگرداند و دوباره شروع بـه پخش انها میکند، سه بار مانند قبل.
بازی بـه همین ترتیب ادامه می یابد تا زمانی کـه بازیکن آخرین کارت نرتز خودرا در هر بازی قانونی بازی کند، بلافاصله “نرتز” را فریاد میزند و تمام بازی بلافاصله برای دست متوقف می شود و سپس دست گل می شود. بازیکنی کـه بـه صورت قانونی با نرتز تماس می گیرد بلافاصله 10 امتیاز می گیرد. سپس هر بازیکن «از جمله بازیکنی کـه نرتز را صدا زد» بـه ازای هر کارتی کـه توانسته اسـت در طول دست بـه دریاچه بازی کند، 1 امتیاز می گیرد. برای هر کارتی کـه هنوز در a باقی میماند
تعیین شراکت ها و موقعیت هاي نشستن را می توان بـه روش هاي مختلفی با کشیدن کارت ها از یک عرشه در هم ریخته یک روش معمول انجام داد. برخلاف بسیاری از بازیهاي شراکتی دیگر، این دو شراکت طبق معمولً درکنار یک دیگر بر سر میز مینشینند نه در عرض میز.
سپس یکی از بازیکنان هر شراکت یکی از عرشه ها را بـه طور کامل بـه هم میزند و سپس 11 کارت برتر عرشه را بـه صورت رو بـه پایین روی میز می شمارد «کارت هاي موجود دراین دسته کارت هاي Nut نامیده میشوند». سپس باقیمانده ان عرشه را درکنار این توده قرار می دهد، همچنین رو بـه پایین «بـه این انبوه، شمع کارت میگویند».
سپس این بازیکن هردو شمع را مستقیماً از روی میز بـه بازیکنان رقیب منتقل می کند، بـه طوری کـه هر شراکتی از انبوه هایي استفاده می کند کـه بـه هم ریخته و توسط تیم رقیب تقسیم شده اسـت.
بازیکن در شراکت برای دست، انبوه کارت هاي Nuts را برمی دارد و شریک او انبوه کارت ها را برمی دارد. هیچ کدام از بازیکنان هنوز نباید بـه چهره این کارت ها نگاه کنند. بازیکنی کـه در هر دست بـه هم میزند باید بین دو بازیکن در هر شراکت بـه طور متناوب جابهجا شود.
بیشتر بخوانید: راهنمایی بازی کارتی «پاسور» پانتون + ترفند و قوانین لازم
بازیکنی کـه انبوه کارت ها را دارد سپس تابلویی را در مقابل خود ایجاد می کند. شبیه بـه اشکال مختلف بازی یک نفره، این شامل چندین ستون کارت اسـت کـه کارت بالایی هر ردیف رو بـه بالا و همه ی کارت هاي زیر این کارت رو بـه پایین پخش می شود. بنابر این، او ابتدا یک ردیف از پنج کارت را روی میز در چهار ستون مجزا، چهار کارت رو بـه پایین و کارت پنجم رو بـه بالا، تقسیم می کند. سپس یک ردیف دیگر را در بالای ردیف آخر قرار می دهد کـه اینبار از چهار ردیف تشکیل شده اسـت.
هیچ کارت اضافی بـه ردیف متشکل از کارت رو بـه بالا اضافه نمیشود. آخرین کارت این ردیف دوم نیز رو بـه بالا داده می شود. سپس او یک ردیف از سه کارت می دهد، یک کارت در هر ردیف کـه در ان هر کارت قبلاً رو بـه پایین داده شده اسـت، و آخرین کارت در ردیف رو بـه بالا پخش می شود. او اینکار را تا زمانی ادامه می دهد کـه پنج ستون کارت را تکمیل کند و کارت بالایی هر ردیف رو بـه بالا باشد.
این تابلوی کامل کارت جدول نامیده می شود. سپس کارتهاي باقیمانده را دریک پشته رو بـه پایین، نزدیک کارتهاي جدول قرار میدهد. این باقیمانده از انبوه کارت ها هنوز بـه عنوان انبوه کارت ها شناخته می شود. شریک ان بازیکن سپس این انبوه کارتها را بـه صورت روبرو دریک انبوه میچرخاند، بـه گونهاي کـه در هر لحظه فقط کارت بالایی شمع قابل مشاهده و قابل پخش باشد.
هنگامی کـه هردو شراکت دست وی را بـه این ترتیب مرتب کردند، یک بازیکن طراحی شده سپس “شروع” را اعلام می کند کـه بازی دست را آغاز می کند. هیچ چرخشی واقعی دراین بازی وجود ندارد و همه ی بازیکنان در زمان ودر حد توان حرکت میکنند. هدف این بازی این اسـت کـه نخستین شراکتی باشد کـه با موفقیت کل انبوه کارت هاي Nuts خودرا در طرح بندی مرکزی خود بازی کند، در حالی کـه در همان زمان تلاش می کند تا کارت هاي بازی در طرح مرکزی را برای امتیاز دهی بـه حداکثر برساند «پایین را ببینید».
ممکن اسـت یک کارت از کارت بالای انبوه کارت هاي Nuts یا کارت بالای فعلی انبوه کارت هاي جدول تا تابلوی خودش بازی شود. هنگام بازی با کارت هاي این تابلو، در صورتی کـه کارت بازی شده دقیقاً یک رتبه پایین تر از کارت فعلی باشد و باید رنگ مخالف داشته باشد «قرمز روی سیاه و مشکی روی قرمز» می توان کارتی را روی کارت بالایی یکی از این دسته ها قرار داد. . مانند بسیاری از اشکال بازی یک نفره، اگر بتوان گروهی از کارت ها را از یک دسته بـه دسته دیگر در تابلو منتقل کرد .
تا زمانی کـه نمایشنامه این نظم مستقیم و رنگ متناوب را حفظ کند، ممکن اسـت اینکار را انجام دهد. اگر حرکت دادن یک کارت یا شمع بـه این شکل، یکی از کارتهاي رو بـه پایین را نمایان کرد، سپس این کارت را برگرداند و ان را در جای خود قرار داد.
ودر ان زمان بـه عنوان بخشی از این تابلو درنظر گرفته می شود. اگر آخرین کارت در ردیف تابلوی ان تیم با جابجایی یا بازی این کارت بـه دسته دیگری ایجاد شود، این فضا ممکن اسـت با کارت بالای انباشته زباله، کارت بالای Nuts pile یا کارت دیگری از تابلو پر شود. .
اگر بازیکنی دارای آس باشد، می تواند فوراً این کارت را در شمع مرکزی بازی کند. سپس کارت هاي اضافی، از هر شراکت را می توان در بالای این آس بازی کرد. برای بازی کردن یک کارت روی یک شمع مرکزی موجود، کارت باید دقیقاً یک کارت بالاتر از نظر رتبه و مطابقت با کارت قبلی در ان دسته باشد
در حالی کـه هر یک از بازیکنان شراکت میتوانند کارتها را در میان ان جدول تیمها جابهجا کنند، فقط بازیکنی کـه در ابتدا انبوه کارت آجیل بـه او داده شده اسـت میتواند از روی انبوه کارت آجیل «کارت بالا» بازی کند و بازیکنی کـه شمع کارت بـه او داده شده تنها بازیکنی اسـت کـه ممکن اسـت کارتهایي را از کارتها و انبوه زباله بازی کند «پس از افشای ان».
بازیکن انبوه کارت ها در هر زمانی کـه انتخاب می کند، سه کارت از انبوه کارت هاي تیم خود «بـه نام سهام» می دهد و آن ها را دریک انبوه درکنار باقیمانده کارت ها، رو بـه بالا و با قرار می دهد. کارت بالا در دسترس بـه این انبوه زباله میگویند.
سپس کارت بالایی این توده زباله در دسترس نمایش را می توان در بازیهاي مربوط بـه تابلوی تیمها یا شمعهاي مرکزی درصورت لزوم استفاده کرد. او ممکن اسـت تا جایی کـه می تواند بـه بازی کارت هاي این توده ادامه دهد. زمانی کـه ان بازیکن قادر بـه بازی نباشد، می تواند سه کارت دیگر از بالای سهام بفرستد و انها را در بالای صفحه قرار دهد.
برای شروع، فروشنده یک پشته از 26 کارت رو بـه پایین را بـه هر بازیکن می دهد. رقیب دیلر نوبت اول را دارد. در نخستین نوبت، رقیب فروشنده بـه سادگی کارت بالایی پشته خودرا بر می گرداند. اگر این کارت یک آس نباشد، ان را درکنار انبوه سهام خود قرار می دهد و نوبت خودرا بـه اتمام میرساند. اگر کارت یک آس باشد، ان را رو بـه بالا در مرکز میز قرار می دهد.
تا پایهاي را برای کارتهاي ان لباس بـه ترتیب صعودی شروع کند. در ان صورت، رقیب فروشنده، کارت بعدی را از انباشته سهام خود می آورد. اگر کارت یک آس دیگر یا کارتی اسـت کـه می توان ان را بالای هر کارت دیگری کـه قبلاً در شمع پایه یافت شده بازی کرد .
باید ان را بازی کند. اگر کارت بالاترین کارت بعدی در دنباله همان لباس باشد، میتوان با یک شمع پایه موجود بازی کرد. رقیب فروشنده بـه این ترتیب بازی را ادامه می دهد تا زمانی کـه کارتی کـه از سهام گرفته می شود بـه طور قانونی قابل بازی نباشد، پس از ان کارت را برای شروع انباشته دور انداختن خود قرار می دهد و بـه نوبت خود پایان می دهد.
پس از این کـه رقیب دیلر نوبت خودرا کامل کرد، دیلر نوبت خودرا آغاز می کند. او همچنین کارت بالای انبوه سهام خودرا برمی گرداند و همان گزینه هایي را برای نوبت خود دارد کـه حریفش داشت. با این حال، او یک گزینه دیگر نیز دارد. اگر کارت او دقیقاً یک رتبه یا بالاتر از کارت بالای شمع دور انداختن حریفش باشد «صرف نظر از مناسب بودن ان کارت»؛ ممکن اسـت.
کارت را روی بالای ان دسته بازی کند. مانند حریفش، او بـه چرخاندن کارتها از انباشته سهام خود ادامه میدهد تا زمانی کـه دیگر هیچ بازی قانونی نداشته باشد، پس از ان کارت غیر قابل بازی را برای شروع انباشته سهام خود قرار میدهد.
پس از این کـه هر بازیکن نخستین نوبت خودرا داشت، نوبت بـه طور متناوب بین هر بازیکن تغییر می کند و دوباره با رقیب فروشنده شروع می شود. در هر یک از این نوبتها، بازیکن با انجام هر بازی از تودههاي دور انداختهاش تا تودههاي پایه شروع میکند، اگر ان کارت از همان لباس باشد و کارت بعدی بـه ترتیب کارتی کـه در حال حاضر در بالای شمع پایه یافت میشود.
بـهعلاوه، اگر کارت بالای شمع دور انداختن دقیقاً یک رتبه بالاتر یا پایینتر از کارت بالای فعلی «بدون توجه بـه مناسبت» شمع دور انداختن رقیب او باشد، ممکن اسـت کارت را تا بالای شمع دور انداختن بازی کند. بازی بـه پایه اجباری اسـت، اما بازی با شمع دور زدن رقیب برای بازیکن اختیاری اسـت. هنگامی کـه او دیگر هیچ بازی اجباری ندارد و هیچ بازی اي کـه میخواهد انجام دهد «یا انباشته دور انداختن او خالی اسـت»؛ .
بازیکن سپس کارت بعدی انباشته سهام خودرا برمی گرداند. اگر بتواند با ان کارت یک بازی قانونی برای بنیادها بسازد، باید ان بازی را انجام دهد. همچنین اگر کارت دقیقاً یک رتبه بالاتر یا پایینتر از کارت بالایی در شمع دور انداختن «بدون درنظر گرفتن مناسبت» باشد، او می تواند بـه صورت اختیاری کارت رابا شمع دور انداختن رقیب خود بازی کند. او همچنین میتواند درصورت امکان، ن.
مایشهاي بیشتری از انباشته دور انداختن خود بسازد. بازی تا پایه از شمع دور انداختن همیشه باید انجام شود، در حالی کـه بازی بـه شمع دور انداختن رقیب اختیاری اسـت. هنگامی کـه کارتی کـه از بالای انبوه سهام بازیکن کشیده می شود پخش نشد، بازیکن ان را رو بـه بالا در بالای شمع دور انداخته خود قرار می دهد.
این با چرخش متناوب بین هر بازیکن ادامه می یابد. اگر بازیکنی انباشته سهام خودرا خالی کند، اما همان گونه کارتهایي در انبوه دور انداختن خود داشته باشد، وقتی آماده اسـت کـه کارت بعدی را از ان انبوه در طول نوبت خود بکشد، بـه سادگی انباشته را برگرداند تا یک انبار جدید ایجاد کند. نخستین رد کردن او سپس یک انباشته جدید برای ان بازیکن ایجاد می کند.
بازی بـه همین ترتیب ادامه می یابد، با نوبتهاي متناوب تا زمانی کـه یک بازیکن موفق میشود هر کارت را از سهام خود بازی کند و انباشته را دور بریزد، پس از ان زمان برنده اعلام میشود. سپس بـه ازای هر کارت باقیمانده در انبار رقیب یک امتیاز می گیرد و انبوه را دور می اندازد.
اگر بازیکنی متوجه شود کـه رقیب او حرکت نادرستی انجام داده اسـت، یا در طول نوبت خود موفق بـه انجام یک بازی اجباری نشده اسـت، می تواند “Stop” را صدا بزند. پس از یک فراخوان معتبر “توقف”؛ بازیکنی کـه تماس را برقرار می کند، ممکن اسـت از رقیب خود بخواهد حرکت را اصلاح کند یا ممکن اسـت از رقیب بخواهد فوراً نوبت فعلی خودرا خاتمه دهد و رقیب او سپس نوبت بعدی خودرا آغاز کند.
Canfield: Canfield یک بازی یک نفره اسـت کـه بـه نظر میرسد Nertz از ان ساخته شده اسـت. این بازی بسیار شبیه بـه Nertz بازی می کند، اما برای بازی توسط یک بازیکن طراحی شده اسـت و از یک دسته کامل 52 کارتی استفاده می کند. Canfield گاهی اوقات بـه اشتباه Klondike نامیده می شود، اما Klondike یک بازی یک نفره کاملاً متفاوت اسـت «توضیح داده شده دراین لینک». Canfield توسط Richard A. Canfield درسال 1890 ایجاد شد.
بیشتر بخوانید: سایت بازی مکیدن و دمیدن | آموزش بازی جالب مکیدن و دمیدن
برای شروع، عرشه باید کاملاً مخلوط شود. پس از زدن، بازیکن سپس یک طرح روی میز در مقابل خود ایجاد می کند.نمونه تنظیمات اولیه برای بازی Canfieldاو ابتدا سیزده کارت رو بـه بالا دریک انبوه در سمت چپ خود پخش می کند. او باید خاطرجمعی حاصل کند کـه هیچ کدام بـه جز کارت بالایی این شمع رو بـه بالا در هر زمان قابل مشاهده نیست.
این توده ذخیره نامیده می شود. سپس او کارت بعدی را از روی سهام پخش می کند تا نخستین شمع پایه او باشد. بـه رتبه این کارت باید توجه داشت زیرا این کارت پایه اسـت کـه هر شمع فونداسیون باید شروع شود. بعد از نخستین کارت پایه، او معامله می کند برای ورود بـه سایت معتبر بازی هاي کازینویی کافیست کـه بر روی لینک پایین صفحه کلیک فرمایید .