در زمان روم باستان کـه برمیگرده بـه قبل میلاد مسیح سکس و رابطه جنسی مردان و زنان آن زمان فرق هایي داشته کـه در ادامه با تصاویر داغ از رابطه جنسی زنان و مردان روم باستان «+بدون سانسور» برترین بت را دنبال کنید .
بر روی گرافیتی ها، مدال ها و نقاشی هاي دیواری، لذت هاي گوشت در شهر باستانی همه ی جا وجوددارد. اما در پشت انبوه صحنه هاي هذیان آور، شیوه هاي بسیار مدون و سلسله مراتبی جامعه روم آشکار میشود. بر روی تمایلات جنسی کمتر آزادتر از انچه کـه فکر میکنید تمرکز کنید.
ما مشهور Veni، vidi، vici ژولیوس سزار را می شناسیم. اما کمتر چه چیزی میتواند جابجایی تقلیدی آن باشد، همانگونه کـه قبلاً توسط یک ساکن بـه طور کامل بر روی دیوار پمپئی حک شده بود: Veni، futui، redei domi، بـه معنای واقعی کلمه: “من آمدم، من … و بـه خانه رفتم.”
شهر وزوو پر از این نوع گرافیتی اسـت کـه کتاب هاي درسی مدرسه بـه سختی ما را بـه آن عادت کرده اند. روم باستان از این جهت منحصر بـه فرد بود کـه جنسیت در آنجا بـه خوبی تثبیت شده بود: در پمپئی مانند جاهای دیگر، فالوس هاي برافراشته، حجاری شده در سنگ، در ورودی خانه ها، در چهارراه ها یا نزدیک تابلوهای مغازه داران بـه نمایش گذاشته می شد. نقاشی دیواری بر روی دیوار بیرونی خانه وتی ها، یکی از مجلل ترین تزئینات شهر، خدای پریاپوس را نشان می دهد کـه آلت تناسلی بزرگ را بر روی ترازو گذاشته اسـت.
بیشتر بخوانید: عکس های داغ زنان هرزه در خیابان های نیویورک «+نرخ روزانه و درآمد»
بـه طرز متناقضی، آلت تناسلی در حالت نعوظ، یا حداقل نمایاندن آن، در آن زمان فاقد هر گونه مفهوم شهوانی بود. قرار بود مثل نعل اسبی کـه بالای در نصب شده، خوش شانسی بیاورد. چنین اکتشافاتی بـه فانتزی جامعه اي رها از همه ی قیدها دامن زد. در واقع، ممنوعیت ها بیشمار بودو تخلف بـه شدت مجازات می شد.
بـه استثنای رابطه جنسی زناشویی، پومپیایی آزاد میتواند یک مرد یا یک زن را انتخاب کنددر آن زمان، معیار اصلی وضعیت اجتماعی بود. در آغاز عصر مسیحیت، ایتالیای رومی حدود پنج یا شش میلیون مرد و زن آزاد داشت کـه توسط یک یا دو میلیون برده خدمت می کردند.
فقط شهروندان مرد حق انتخاب شریک زندگی خودرا داشتند. روم آزاد جدا از رابطه زناشویی کـه با همسری هم درجه انجام می شد، می توانست یک مرد یا یک زن را انتخاب کند. این گستردگی ظاهری با یک محدودیت عمده روبهرو شد: عاشقان باید از میان افراد فرودست یا وابسته بـه خدمت گرفته میشدند.
شهروند رومی همچنین میتوانست بردگان یا آزادگان هردو جنس را مورد توجه قرار دهد، اما وادار بود از هر گونه رابطه جسمانی با «مساوات» متاهل یا مجرد، حتی با یک شهروند مجرد، خودداری کند. مردان، زنان و دختران جوانی کـه در شرایط او بودند، بـه دلیل اتهام «استوپر» برای او ممنوع شدند.
بیشتر بخوانید: چگونه عکس نود «لختی» بفرستیم؟ | بررسی بهترین پوزشین های سلفی لختی
با شکستن الگوی یونانی، او نمیتوانست با افههاي جوانی کـه متولد آزاد بودند، یعنی نه بردهها و نه آزادگان، بخوابد، زیرا اخلاق جنسی رومی با آنچه پل وین، مورخ بزرگ دوران باستان اخیراً درگذشت، در لا می خواند. Société romaine «ویرایش دو Seuil، 1991»؛ “پوریتانیسم مردانگی”. یک شهروند وادار شد شرکای خودرا “قطع” کند. آینده ساز «”کسی کـه بـه واژن نفوذ می کند”» میتواند یک زن را تصاحب کند و اطفال «”کسی کـه بـه مقعد نفوذ می کند”»
مردی را لواط می کند، اما هیچ مردی کـه آزاد بـه دنیا میآید نمیتواند خودرا در برابر تهاجم مرد دیگری بـه خاطر درد و رنج تسلیم کند. از مردانگی اجتماعی خود خلع شده اسـت. ویرجین ژیرو در زنان و سکس در روم باستان «ویرایش تالاندیه، 2013» مینویسد، در مخفی بودن طاقچه ها، این ایده آل مردانگی دچار رگ بـه رگ شدن هاي بیشماری شد، اما یک شهروند “منفعل” جنسی بـه ناچار مورد ظلم عمومی قرار گرفت.
در پمپئی، نقاشیهاي دیواری فاحشهخانهها انواع مختلفی از رابطه جنسی مردانه را ارائه میکردند. سبک سگی یا لواطی؟ شک باقی اسـت. دریک نقاشی، مردی زانو زده، چهار دست و پا بـه زن نفوذ می کند.
در مورد دیگری، یکی از هموطنان دختری را کـه بـه پشت دراز کشیده کار می کند. سومی زیبایی ژیروندی را نشان می دهد کـه مشتری را درگیر می کند. اشتباه نکنید، موقعیت equus eroticus «”اسب شهوانی”» نقش ها را معکوس نکرد. “نفوذ” «آینده ساز» کـه بـه آرامی روی تخت او نصب شده بود منتظر “نفوذ” «فتوتا» بود تا وی را بـه آسمان هفتم برساند.
نقاشی کشفشده در حمامهاي حرارتی غیرمنتظرهتر بـه نظر می رسد: ما در آنجا فردی را میبینیم کـه مردی را لواط می کند، در حالی کـه مرد دوم خودش در حال نفوذ بـه یک زن اسـت. صحنه فانتزی یا تنبیه اروتیک؟ Christian-Georges Schwentzel، نویسنده ناف آفرودیت، تاریخ اروتیک دوران باستان «ویرایش پایو، 2019»؛ در آن عمل انتقام جویانه یک شوهر زن لعنتی را میبیند کـه معشوق همسرش را کـه در جرم زنا گرفتار شده اسـت، میبیند.
نقاشی کشفشده در حمامهاي حرارتی غیرمنتظرهتر بـه نظر میرسد: ما در آنجا فردی را میبینیم کـه مردی را لواط می کند، در حالی کـه مرد دوم خودش در حال نفوذ بـه یک زن اسـت. صحنه فانتزی یا تنبیه اروتیک؟ Christian-Georges Schwentzel، نویسنده ناف آفرودیت، تاریخ اروتیک دوران باستان «ویرایش پایو، 2019»؛ در آن عمل انتقام جویانه یک شوهر زن لعنتی را میبیند کـه معشوق همسرش را کـه در جرم زنا گرفتار شده اسـت، میبیند. . فرضیه هر چه بود، توازن قوا رعایت شد: مرد غالب و زن تحت سلطه در دو سر زنجیره جنسی قرار داشتند.
در مورد جنسیت زنانه چطور؟ خواه برده بودو خواه شهروند، زن این پیشه را داشت کـه پذیرای مرد باشد. بـه طور متقارن، انتظار می رفت کـه دومی ابتدا خودرا با یک زن ثابت کند. ویرجینی ژیرود مینویسد: «مرکز تمایلات جنسی مردانه رابطه جنسی واژینال بود. سلیقه اي کـه یک شهروند رومی می توانست برای بردگان مرد، از جمله بردگان بسیار جوان نشان دهد، یک موضوع انتخابی بود. برای شهروندان این امکان وجود نداشت.
مورخ ادامه می دهد: «ماترون [یعنی زن متاهل و آزاد] باید خودرا بـه اعمال لقاح محدود میکرد. رابطه جنسی بین زنان در بهترین حالت بـه عنوان یک تصادف ودر بدترین حالت بـه عنوان یک تخلف جدی تلقی می شد. و بـه طور کلی، رابطه جنسی خارج از ازدواج برای شهروندان زن در سراسر امپراتوری روم ممنوع بود. درسال 18 قبل از میلاد، امپراتور آگوستوس زنا را جرم عمومی اعلام کرد.
کـه مجازات آن اعدام اسـت. آیا ما شگفت زده خواهیم شد؟ فقط مردان آزاده حق داشتند علیه زن و معشوقش، بدون توجه بـه وضعیت اجتماعی و تاهل، اتهام وارد کنند. یک شهروند متاهل فقط با یک شهروند متاهل دیگر مرتکب زنا شد. آمیزش با یک باکره یا بیوه آزاد تحت “stupre” قرار گرفت، یک جرم کمتر جدی.
این عدم تقارن مانع ازآن نشد کـه برخی از زنان رومی، مانند مسالینا گوگردی، همسر امپراتور کلودیوس، کـه چند دهه قبل از فاجعه پمپئی پیش از فاجعه پومپی بود، سرفصل اخبار را بـه خود اختصاص دهند. بـه گفته کاترین سالز، متخصص روم باستان، آزادی زنان در جامعه عالی در زمان سلطنت تیبریوس، حدود پنجاه سال قبل از فوران وزوویوس، ناشناخته نبود
: “پس از تیرگی دوران سلطنت آگوست، آداب و رسوم بـه طرز وحشیانه اي آزاد شد. …]. او در Les Bas-fonds de l’Antiquité «ویرایش پایو، 2004» نوشت، برخی از زنان خودرا آشکارا در بین روسپیهاي لیست شده توسط مقامات پلیس ثبت کرده بودند [تا بتوانند] آزادانه و بدون تحمیل تحریم عشق بورزند. هر چقدر هم کـه قابل توجه اسـت، این نقاشی نباید الگوی غالب مادر بارور و پاکدامن را کـه منحصراً بـه وظیفه زناشویی اختصاص دارد، پنهان کند.
این «جنسیت شرافتمندانه» بـه شیوههاي خاصی پاسخ میداد: ما پس از تاریکی، در تاریکی، هرگز با نور چراغ عشق میکردیم، و بدن رابا تونیک پوشانده بودیم. برای شیطنت هاي تند تر، باید بـه فاحشه خانه می رفتید. آیا ما شگفت زده خواهیم شد؟ اکثریت قریب بـه اتفاق روسپی ها، چه زن و چه مرد، از میان بردگان و آزادگان بـه خدمت گرفته میشدند.
کجا قضاوت کردند؟ در محلی کـه تا حد زیادی بـه شهرت پمپئی کمک کرده اسـت، فاحشه خانه، کـه تعریف آن «”میخانه گرگ ها”» بـه اصطلاح رنگارنگ تعیین کننده فاحشه اشاره دارد: lupa «”گرگ”».
بیشتر بخوانید: عکس کاملا لخت هایدی کلوم مجری معروف در کنار همسرش «+بدون سانسور»
مشهورترین فاحشه خانه شهر وزوو کـه در چهارراه جادههاي کوچک «Regio VII, 12, 18» در شرق فروم قرار دارد، از دهها سلول کوچک کور با لایههاي بنایی تشکیل شده بودو با پردههاي ساده بسته شده بود. . دراین مؤسسه مملو از نقاشیهاي دیواری کـه قرار بود حواس را تحریک کند، روسپیها، مردان یا زنان، عریان یا نیمه عریان، روی خط مونتاژ کار می کردند.
گرافیتی نشان می دهد کـه برنیس خاص، طلسمهاي خودرا بـه دو آس، یعنی دو سکه برنز فروخته اسـت. ویرجینی ژیرود می گوید: «این زنان در معرض یک پیادهنظام فروتن بودند کـه بـهطور متوسط روزانه ده آس بـه دست میآورد». بـه گفته مورخ، سه چهارم روسپی ها خارج از فاحشه خانه هاي مشهور تکامل یافته اند. همانگونه کـه در نقاشیهاي اروتیک رختکن حمامهاي حرارتی مشهود اسـت، در حمامها، مسافرخانهها یا در خم کوچهها نیز دیده می شد.